Onze reis door Thailand, Deel 2. | Traveling

Een tijdje geleden plaatste ik het eerste deel van onze reis naar Thailand en vandaag heb ik het tweede deel voor jullie! In het vorige deel heb ik jullie alles verteld over ongeveer de eerste week en zijn we geëindigd bij de kookcursus in Chiang Mai. In dit deel gaan we verder in het noorden, want dat is toch waar wij het meest hebben gedaan. Enjoy!

De drukke dagen in Chiang Mai.

Als er iets is waar Thailand denk ik wel bekend om staat zijn het wel de ladyboy’s. Toen wij hoorde dat er een ladyboy cabaret in Chiang Mai was wilde wij dit natuurlijk niet missen. S’avonds was er een markt waar we in eerste instantie een keer overheen zijn gelopen omdat de show toch pas rond 22:00 begon. Na wat te hebben gewinkeld namen we plaats bij de show. Dit was een tent met allemaal stoelen en tafels. Het eerste drankje kregen we van hun, daarna konden we bij een van de “dames” bestellen. De show had best wat humor maar de sfeer daar vond ik verschrikkelijk. Telkens wanneer je een drankje bestelde werd je bijna verplicht om een fooi achter te laten. Als je dit niet deed, waren we serveerster daar niet blij mee en werden zelfs onbeschoft. Verder was de show wel grappig. Die avond leerde we ook een stel kennen uit Nederland waar we die avond nog wat mee zijn gaan drinken.

De dag daarna hadden we het ziplinen op de planning staan. Dit hadden we vlak daarvoor alvast geboekt zodat we toch een beetje een vaste planning zouden hebben. Dit was echt de meest geweldige ervaring ooit. Ik en wim hebben beide geen hoogtevrees en houden juist wel van een beetje adrenaline dus dit leek ons de perfecte activiteit. Met een zipline van 800 meter, 20 andere ziplines, afdalingen of vrije vallen en zo’n 35 platformen gingen we door de jungle van noord Thailand. Zo ontzettend gaaf..

In de avond vonden we via internet een museum wat ons wel leuk leek, het 3D art museum. Dit museum bestaat uit allerlei kunstwerken in 3D. Super leuk om eens gezien te hebben en ook zeker een aanrader als avondactiviteit. Nadat we het museum uit waren zijn we dan ook gelijk terug naar het hotel gegaan, we waren namelijk wel toe aan een goede nacht rust.

De volgende dag besloten we om naar een olifantenkamp te gaan. Hier hebben we verschrikkelijk veel research naar moeten doen. Het rijden op olifanten wordt ook in Thailand steeds minder gedaan, waar je via internet vaak foto’s voorbij ziet komen van olifanten die vast gebonden zitten, amper te eten krijgen en geslagen worden met een metalen haak. Helaas komt dit nog steeds voor maar zijn er genoeg kampen te vinden die goed voor de beesten zorgen en waar duidelijk vermeldt staat dat er niet op de olifanten gereden mag worden. Wij gingen naar een kleine opvang met twee volwassen olifanten en een jongere olifant. De dieren waren hier dolgelukkig en dat zag je. De hele dag konden ze eten en drinken wat ze wilde en liepen ze vrij rond. Nadat wij ze onder andere bananen hadden gevoerd mochten we zelfs mee het water in zodat de olifanten konden afkoelen. Het vrouwtje dat ons begeleiden was ontzettend lief en je zag dat zij echt om de olifanten af.

Ondanks dat wij niet zo’n cultuur snuivers zijn konden we het natuurlijk niet laten om toch (mischien wel de meest bekende tempel van Chain Mai) de Doi Suptep te bezoeken. Deze prachtige goude tempel ligt hoog in de bergen en om hier te komen is flink wat conditie nodig. Aangezien ik dus 0 conditie heb was dit nogal een opgave, maar we hebben het gehaald en het was toch wel de moeite waard.

Als laatste hebben we in Chiang Mai nog wat watervallen bezocht en een van die watervallen was toch wel groot favoriet, de sticky waterfalls. Op internet stonden deze watervallen beschreven als watervallen waar je zonder enige moeite naar boven kon lopen. Hier waren wij natuurlijk erg benieuwd naar. De watervallen liggen in een prachtig gebied in het noorden van Chiang Mai en zijn zeker de moeite waard als je hier bent. Door de ruwe textuur van de watervallen kun je dus zo op je blote voeten naar boven lopen. Op de wat minder makkelijke delen hangen touwen om jezelf omhoog te kunnen trekken.

De laatste dag in Chiang Mai begon het helaas te regenen. Gelukkig hadden we eigenlijk alles wat we wilde doen gehad. We zijn alleen nog naar de Mae Sa waterval geweest maar al snel merkte we dat het weer helaas niet beter werd.

Door naar Pai.

Na een aantal dagen te hebben doorgebracht in Chiang Mai, zijn we doorgegaan naar Pai. Dit is een plaatsje in het noordwesten van Thailand en ligt iets boven Chiang Mai. Pai staat bekend als het backpackers dorpje en dat was ook zeker wel te zien. In Pai hadden we genoeg wat we wilde zien maar helaas hadden we ook hier de eerste dag regen. De dag dat we aankwamen konden we dus niet zo heel veel doen. Het regent daar zo hard dat het pijn doet om scooter te rijden.

De tweede dag stonden we vroeg op om zo veel mogelijk te kunnen doen. Zo gingen we eerst naar Pai Canyon, Dit is een prachtig gebergte met enorme afgronden en smalle paden waar je overheen kunt lopen. Het uitzicht was echt geweldig. Omdat we zo vroeg waren opgestaan waren we de enige daar.

Daarna zijn we gelijk doorgereden naar de Memorial Bridge. Deze brug werd tijdens de tweede wereldoorlog aangelegd door dwangarbeiders. Met de auto of scooter kun je niet meer over de brug heen, daarvoor is een andere brug daarnaast aangelegd maar te voet mag je zelfs nu nog gewoon over de brug.

Die zelfde dag zijn we ook naar de land-split gegaan. Dit is een plek waar de waarde doormidden gebroken is. Tijdens de weg daar naartoe kom je bordjes tegen met jaartijden van hoe ver de split toen was.

Omdat we door de regen maar een dag over hadden in Pai was er dus een hele hoop dat we wilde doen en zien. Gelukkig konden we van alles wat we wilde zien een route maken, zodat we in een keer door konden rijden. Zo zijn we ook nog naar watervallen geweest en hebben we over de bamboo bridge gelopen. Dit is een kilometers lange burg die met de hand is gemaakt van bamboe.

Als aller laatste hebben we in Pai de wereld beroemde witte boeddha bezocht. Deze boeddha ligt in de bergen en na zo’n 400 traptreden kwamen we bij de boeddha aan. Het uitzicht daar ik prachtig en dit is de ademnood na de traptreden zeker waard. Achteraf kwamen we erachter dat we de scooter ook halverwege hadden kunnen parkeren, dat had ons zo’n 100 traptreden gescheeld.

De laatste paar dagen in het noorden.

Onze laatste bestemming in het noorden was Chiang Rai, vanuit hier hadden we dan ook een vlucht naar het zuiden. In Chiang rai hadden we eigenlijk maar een ding dat we graag wilde zien en dat was de witte tempel. Vanuit Pai namen we een busje richting Chiang Rai, de chauffeur zou ons afzetten bij het hotel dat we onderweg geboekt hadden. Uiteindelijk vertelde de chauffeur dat we een stop zouden maken bij de witte tempel en dat we daar genoeg tijd zouden hebben om deze te bekijken. Dat betekende dus dat we de rest van de dag niet veel te doen hadden en dus rustig aan hebben gedaan. Ik moet zeggen, dat hadden we ondertussen best wel nodig na de drukke dagen in Chiang Mai en Pai.

Dit was alweer het tweede deel van onze reis door Thailand. Ik hoop dat jullie het leuk vonden en vooral dat het niet te lang was.. Er is nou eenmaal zo veel te vertellen en we hebben zoveel gezien en gedaan. Binnenkort zal ook deel 3 online komen maar wanneer dat precies is, weet ik nog niet. Mocht je het eerste deel van onze reis nog niet gelezen hebben, klik dan hier.