Voorbereidingen rondreis Thailand 2018 | Traveling

Ein-de-lijk gaan wij een grote droom waar maken. In oktober dit jaar ga ik samen met mijn vriend naar Thailand en dit is iets wat wij beide al heel lang willen. Dit zal het eerste deel zijn van een nieuwe serie op mijn blog waarin in jullie alles wil gaan vertellen over de reis, wat wij van te voren hebben gedaan, wat je allemaal moet regelen en uiteindelijk natuurlijk wat wij van de reis vonden. Hopelijk hebben jullie hier iets aan of vinden jullie het gewoon leuk om mee te kijken met hoe wij deze gehele reis hebben ervaren.

Toen ik en mijn vriend elkaar leerde kennen kwamen we er al snel genoeg achter dat we beide dol zijn op reizen en nog een hele hoop mooie plekken op de wereld willen zien. Een van de eerste bestemmingen op onze bucketlist was Thailand. Vorig jaar december zijn we begonnen met het plannen maar toen leek het een droom die nog lang geen werkelijkheid zou worden. Ondertussen zijn we druk bezig geweest met de voorbereidingen en hebben we zelfs al tickets geboekt. In dit artikel zal ik jullie alles vertellen over wat wij van te voren allemaal hebben gedaan.

Toen we besloten hadden dat we dit jaar nog naar Thailand wilde zijn we zelf begonnen met researchen. Via internet kwamen we al vrij snel een aantal websites tegen die vol staan met informatie over Thailand. Voordat wij deze reis plande wisten we nog helemaal niks over het land. Natuurlijk wisten we dat het er super mooi is en dat een rondreis de beste optie zou zijn maar verder wisten we niets. Die websites hebben ons niet alleen geholpen met onze reis maar hierdoor leerde we Thailand ook steeds beter kennen. We kwamen verschillende keren tegen dat je ontzettend veel daar kunt doen als het bijvoorbeeld gaat over het boeken van hotels in plaats van dit van te voren allemaal al te doen. Zo kun je dus bijvoorbeeld in Bangkok kijken voor een hotel in de buurt, boeken en betalen via je telefoon. Dan hoef je er dus alleen nog maar naartoe te gaan. Ik zal de websites waar wij veel aan hebben gehad hieronder even benoemen.

Geen automatische alt-tekst beschikbaar.

Reisjunk

Reisgenie

Ik heb voor school ooit een reis moeten plannen en toevallig was dit een reis van drie weken naar Thailand. Nu zou je denken dat wij hier veel aan hebben gehad maar helaas weet ik niet echt meer wat daar allemaal instond en kan ik dat project nergens meer vinden. Het enige dat ik me herinner zijn een aantal plaatsen. Wat ik me ook herinner zijn de routes die ik toe heb gebruikt uit de reisbrochures dus die hebben we ook deze keer bekeken voordat we onze route bepaalde.

Nadat we zelf het een en ander hadden uitgezocht hadden we toch nog wat vragen en dus zijn we langs het reisbureau gegaan om daar wat reisbrochures te vragen. Hier hebben wij een hoop inspiratie kunnen halen omdat hier verschillende georganiseerde reizen en hotels in staan. Ook al wilde wij alles zelf regelen en dus geen georganiseerde reis, je kunt hier best wel wat inspiratie en tips uithalen. Ook hebben we gelijk wat besproken en gevraagd wat de opties zijn voor zo’n reis. Samen met de mevrouw van het reisbureau hebben we gekeken aan de hand van wat wij graag wilde. Er waren een aantal dingen die we wel en niet wilde, deze zal ik even op een rijtje zetten.

• Geen georganiseerde reis.

Wij wilde zelf bepalen waar we naartoe zouden gaan en hoelang we op elke plek wilde blijven. Ik snap het best als mensen voor een georganiseerde reis kiezen in verband met de makkelijkheid maar dat is iets waar wij bewust niet voor kozen. Natuurlijk wordt er dan wel gekeken naar de wensen die je hebt maar zelf een reis samenstellen leek ons toch leuker.

• Minstens 3 weken.

Wij wilde graag een reis maken van minimaal 3 en maximaal 4 weken. Twee weken naar Thailand leek ons namelijk veel te kort om alle mooie plekjes van het land te bezoeken. Na wat overleg en advies van het reisbureau kwamen we op 26 dagen in totaal incl. heen en terugreis.

• Een tussenlanding in Dubai van een dag.

Bijna iedere vlucht die we bekeken tijdens de voorbereidingen had een tussenlanding op Dubai. De ene tussenlanding duurde 4/5 uur en de ander weer 12/13 uur. Wij wilde bewust een lange tussenlanding in Dubai zodat we daar ook een dagje zouden hebben. Als ik me niet vergis mag je bij een tussenlanding van 5 uur of langer van het vliegveld af. Voor onze terugreis was dit geen prioriteit dus daar hebben we wel maar een korte tussen landing.

• Backpacken.

Dit is misschien wel het belangrijkste van de hele reis naar Thailand. Wij willen niet in een 5-sterren hotel aan het strand verblijven maar rondtrekken met een rugzak. Op het strand liggen en relaxen kan overal toch ?

Dit waren onze prioriteiten voor de reis. Door de reisbrochures kwamen we er al snel achter wat de populaire plaatsjes zijn in Thailand en alles wat voor ons interessant leek schreven we op, later keken we dan wat er per locatie allemaal te doen was. Ons idee was in het begin om te beginnen in het midden van Thailand, vanuit daar naar het noorden en vanuit het noorden helemaal naar het zuiden. Vanuit het zuiden zouden we dan weer teruggaan naar het midden. Als snel werd ons verteld dat het ook mogelijk is om vanuit het zuiden terug te vliegen zodat we niet terug zouden hoeven naar het midden van Thailand. Dat scheelde mooi weer een paar dagen want drie weken lijkt heel lang maar geloof me, je hebt alles zo volgepland.

Nu we wisten wat we wilde was het meeste eigenlijk al gedaan. Omdat wij alles zelf wilde regelen en niet te veel van te voren wilde plannen konden we op dat moment dus niet veel meer doen. Ik raad het trouwens iedereen aan om langs het reisbureau te gaan. Wij hebben daar super veel handige tips gekregen over bijvoorbeeld veiligheid en mooie plekken die iets minder populair zijn.

Wij beginnen onze reis dus in Bangkok. De hoofdstad en meteen ook meest drukke stad van Thailand. Hier hebben we nu twee dagen voor staan. We hebben dus wel een grove planning gemaakt van de dagen maar niets staat vast. Wat we nog wel willen doen vanuit Nederland is een hotel boeken voor de eerste nacht. Zo kunnen we bij aankomst even bijkomen van de lange reis en dan hoeven we dat daar niet meer te doen.

Ik hoop dat ik jullie met dit artikel alvast een beetje heb kunnen helpen. Mochten jullie nog vragen, opmerkingen of tips hebben laat het me vooral weten in een reactie onder dit artikel. Eind October gaan we dus dat is nu nog zo’n 3 a 4 weekjes.